Extraknäck som lärare

elever

Zenash och Mariam – två av mina studenter

På fredagar anordnas extra engelskundervisning för andraårsstudenter vid Mekane Yesus Seminary. Jag blev tillfrågad om jag ville ta över gruppen för en dryg månad sedan och jag bestämde mig för att tacka ja. Kan ju vara en trevlig omväxling till mammaledighet och amarinjastudier, tänkte jag. Det visade sig vara  långt mer än så. Faktum är att det är fantastiskt roligt och lärorikt! Och som gammal universitetslärare i Sverige kan jag inte annat än reflektera över hur otroligt uppskattande och positiva de här studenterna är.  Dessutom inspirerar de mig med sin smittande, ljusa, glädjerika tro. Tack Jesus! Du ger hjärtat glädje och blicken gör du ljus.

“Herrens påbud är rätta,
de ger hjärtat glädje.
Herrens befallningar är klara,
de gör blicken ljus.”
                            Ps 19:9
Frid,
Sophia

 

 

2 Comments

Filed under Uncategorized

2 responses to “Extraknäck som lärare

  1. stasch

    Wow, häftigt hur Gud leder er! :)

Leave a Reply

