Som strömmande regn

regn
Regnet har kommit till Addis! Det syns inte så väl på bilden, men här faller regnet ner. Pojkarna och jag gick ut och jag satte oss under verandataket och rös av välbehag medan de läste sin läseläxa. De smattrar så hemtrevlig och doftar så ljuvligt.
Men regnet är mer än ett trevligt inslag i atmosfären. Det är ju också en livsnödvändighet. I regnets kölvatten kommer grönska och liv. Inte konstigt att regnet används som en metafor för Guds goda:
5 Mos 32:
Lyssna, himmel, när jag talar,
må jorden höra mina ord!
Som strömmande regn är min lära,
som daggen faller mina ord,
som skurar över grönska,
som duggregn över gräs.
Önskar er en fin helg!
Sophia
6 Comments

Filed under Uncategorized

6 responses to “Som strömmande regn

  1. Staffan

    Tack för updaten! :)
    Hälsningar från Jerusalem!

  2. KERSTIN

    Åh, jag sa det samma om solen idag som har lyst idag. Våren väcker allt till liv igen.. Kram

  3. Kristoffer Hedman

    Hej
    Då och då tittar jag in på er blogg och blir altid lika glad över ditt “bibelbruk” i bloggen. Det är verkligen en uppmuntran och källa till inspiration för mitt eget bibelbruk. Tack för att du delar med dig av dina gåvor!

Leave a Reply

