Besök på SIL

bild 1 bild 2

Hej kära vänner!

Elias är med pojkarna i skolan idag, vilket innebär att vår annars så intensiva möbeljakt har pausat. Igår fick vi dock tag på en tvättmaskin med hjälp av en erfaren Etiopienbo.

Jag är på besök på SIL Ethiopia (och utnyttjar just nu deras snabba wifi!) och har alltså haft möjlighet att introducera mig själv för de blivande kollegorna. En gång i månaden träffas alla SIL-medarbetare från landets alla hörn för att be tillsammans och uppdatera varandra om hur de olika projekten framskrider. Det var väldigt värdefullt att träffa alla på en gång och dessutom avslutades tillställningen med en härlig lunch. På en av bilderna ser ni mig och personalansvariga Corinna (om ni nu ser några bilder? De ser så märkliga ut från min dator). Efter lunchen gick Corinna igenom en välkomstpärm med mig och vi samtalade om allt från “high-altitude-cooking” till skorpioner. Vi ska träffas två gånger i veckan med start om ett par veckor för att ha en lite mer djupgående orientering tillsammans med några andra nyingar.

Under andakten för en stund sedan påmindes vi om följande ord från Sakarja 4:6

“Detta är Herrens ord till Serubbabel:

Varken med styrka eller makt
utan med min ande,
säger Herren Sebaot.”
Varmaste hälsningarna från
Sophia
Leave a comment

Filed under Uncategorized

Leave a Reply

