Att hedra en människa

Hej vänner!

Här är en länk till ett youtube-klipp som en av våra lärare visade oss under veckan. Filmen berörde mig på djupet, i synnerhet när jag kopplade ihop innehållet med heder- och skambegreppen. 

Kanske Gud kallar oss att idag hedra en människa som annars aldrig blir hedrad, och på så vis uppenbara något av Guds karaktär. Jag avslutar med en passage från Hannas lovsång:

 Den hjälplöse reser han ur gruset,

den fattige lyfter han ur dyn.

Han ger dem rum bland furstar

och låter dem trona på hedersplats.

1 Sam 2:8

Ha det fint!

//Sophia

4 Comments

Filed under Uncategorized

4 responses to “Att hedra en människa

  1. Linn Jonsson

    Tack för att du la upp filmklippet! Jag har sett det tidigare, men det går att se igen och igen och igen!!

    Jag hoppas du har det bra! Stor kram Linn

  2. Hej kära Linn!
    Ja, visst är det ett tankeväckande klipp. Roligt att du läser bloggen.
    Tänker på dig mycket.
    Massa kramar tillbaka till dig!

  3. Grym video! Sånt blir man så inspirerad av.
    Hoppas ni har det bra. ska bli kul att följa bloggen! Krammm!

Leave a Reply

